Prošla godina je po mnogo čemu bila izazovna, a skoro da je nemoguće bilo održavati promocije u vreme pandemije. Pre svega je teško uklopiti jedan tako veliki događaj u pravila i preporuke stručnjaka o prevenciji širenja kovid virusa. Sa druge strane, česte zabrane i skraćeno vreme ugostiteljskih objekata ograničavalo je organizovanje ovih događaja u poznatim ambijentima. Ipak, ako poverite ovaj posao agenciji od poverenja kao što je Perfect step, onda ne bi trebalo da imate problema oko organizacije.
Organizacija promocije u vreme pandemije
Veoma je važno imati u vidu da je organizovanje promocije u vreme pandemije potpuno drugačije nego u drugim okolnostima. Iako se možemo držati svih uputstava i zabrana, sama organizacija je drugačija. Treba imati u vidu da je broj gostiju manji, da su oni raspoređeni drugačije, kao i da je najvažnije zaštititi ljude od zaraze. U tom pogledu mnogo toga treba promeniti, a najvažnije je naučiti kako sprečiti širenje zaraze.
- Budući da je koronavirus dugo naš pratilac i da se već godinu dana družimo sa njim, trebalo bi da znamo sve o njemu i načinu na koji se on širi pa je lako preventivno zaštititi sve tokom promocije;
- Zakon i propisi su uvek na prvom mestu kada organizujete promociju što je ovoga puta presudno kada se radi o zabranama koje se odnose na radno vreme i kretanje;
- Ponekad i sama atmosfera na promociji može uticati nepovoljno na zaštitu ljudi – vodite računa da sve bude smireno i kontrolisano, kako ne biste došli u situaciju da razdvajate ljude;
- Ne možete uticati na ponašanje ljudi tokom promocije u vreme pandemije ali organizacija događaja može uticati na to – razdvojeni stolovi i redari koji kontrolišu događaj neki su od načina kontrole – pogledajte koje su novosti iz naše agencije;
- Na ovakvim događajima ne smete služiti alkohol jer ljudi teže rasuđuju i kontrolišu se kada su pod njegovim dejstvom – možete makar ograničiti na jedno piće ako drugačije nije moguće.
Odaberite zgodnu temu
Ovo nije trenutak da pravite žurke gde će se ljudi družiti i grupisati na podijumu. Mnogo je bolje da napravite događaj na kojem će ljudi imati prostora između ali i mogućnost da komuniciraju na smiren način. Sama tema diktira atmosferu, a ako uslovi i klijenti to dozvoljavaju, možda i napravite štos od cele situacije. Ukoliko Vam se takav pristup dopada, kontaktirajte nas.
Hostese
Ovo je prilika da kontrolišete svoje osoblje tokom pandemije na više načina. Jedan od njih je da svaki zaposleni ima negativan test na koronu, čime dokazuje da može da radi sa većom grupom ljudi. To je posebno važno za hostese koje se susreću sa većim brojem ljudi i time dovode sve ostale u rizik.
Virtualna promocija
Ovo vreme donelo je mnoge novine u život i rad a jedna od njih je da sve što smo mogli smo prebacili na onlajn. To sada znači da i promocije možete organizovati virtualnim putem. Ukoliko to nije moguće, razmislite o tome da makar jedan deo bude takav. Napravite prezentaciju i virtualnu turu koja će pripremiti klijente pred samu promociju. Na taj način će se zadržavati kraće na događaju i broj učesnika može biti manji.
Tačan spisak gostiju
Veoma je važno da imate uvid u to koliko ljudi zaista dolazi na promociju. To može biti mnogo veći broj nego što je dozvoljeno da bude na jednom prostoru. Iz tog razloga napravite tačan spisak i moguće pratioce Vaših klijenata. Tako ćete u svakom trenutku znati koliko njih je pozvano na događaj.
Predostrožnost je neophodna kod promocije u vreme pandemije
Sigurno je da promociju najpre organizujete u skladu sa klijentovim namerama i poslom kojim se bavi. U tom smislu najpre brinete o temi promocije, posluženju i hostesama. Ipak, sada se morate fokusirati na zdravlje i sprečavanje širenja virusa. Šta god radili i kako god organizovali ovaj proces, ne zaboravite da je prevencija na prvom mestu. Tu će Vam najviše pomoći znanje o koronavirusu.
Manje ljudi
Iako promocije podrazumevaju što više posetilaca i publike, ovo je situacija koja zahteva mnogo manji broj. Ukoliko Vam to smeta u promovisanju proizvoda, napravite letke i pamflete koje ćete deliti klijentima. Isto tako, ne zaboravite da možete napraviti i onlajn prezentaciju i tako promovisati proizvod.
Ventilacija
Svaki objekat u kojem održavate promociju mora ispunjavati određene bezbednosne mere. To znači da morate pratiti i savete i uputstva i birati objekte koji to ispunjavaju. Vodite računa da svaki od ovih objekata mora imati dobru ventilaciju jer se na taj način sprečava širenje koronavirusa.
Maske, distanca i sedenje
Svetska zdravstvena organizacija odredila je pravila po kojima se morate ponašati kada organizujete bilo koji događaj. U slučaju promocija, morate se ponašati kao i kod svakog drugog javnog objekta ili restorana. Posetioci moraju držati distancu i imati masku na licu. Razdvojte stolove tako da za jednim stolom sedi dozvoljen broj ljudi i napravite distancu između njih.
Ostalo što morate znati kod promocije u vreme pandemije
Kada se pripremate za promociju svakako morate imati u vidu moguće probleme i zastoje. To se sada odnosi najpre na zdravlje. Ukoliko se dobro i na vreme pripremite, onda neće biti teško da odvojite stolove, postavite dezinfekciono sredstvo u svakom ćošku i nosite masku. Najpre morate imati u vidu da ovim postupkom čuvate zdravlje i Vaših zaposlenih i klijenata, što mora biti na prvom mestu.
Ograničite alkohol
Alkohol je obično razlog zbog kojeg ljudi nekontrolisano krše pravila, bez obzira na šta se ona odnose. Ljudi pod dejstvom alkohola ne mogu baš da vode računa o ponašanju, pa zaborave na propisana pravila. Ako je ikako moguće razmislite o ograničavanju alkohola, glasne muzike i sličnih stvari.
Ketering
U slučaju organizovanja promocije u vreme korone najvažnije je voditi računa o ponašanju ljudi. Najteže je kontrolisati ih kada jedu i piju. Tada se spontano približavaju jedni drugima, a budući da jedu, još je teže kontrolisati širenje virusa. Zato najpre služite hranu pojedinačno i obratite pažnju na ponašanje pojedinaca.
Redari
Sve ovo teško je kontrolisati kada počne sama promocija. Inače bi promocije u vreme pandemije, kao i svaki drugi događaj, trebalo kontrolisati bolje nego inače. To znači da morate uvesti i posebne redare koji će zavoditi red. Oni će voditi računa da se poštuje distanca ili da se neko ne ponaša u skladu sa pravilima. Sve ovo biće mnogo prijatnije i posetiocima ali i Vašim zaposlenim tokom promocije.