Ima mnogo načina kako da razvijete svoju poslovnu viziju. Ali pre toga razmislite – šta je izjava o viziji i kako može pomoći vašem poslovanju? Kako se vizija razlikuje od izjave o misiji? Dobro napisana izjava o viziji treba da opiše šta vaše preduzeće želi da postigne u budućnosti. Trebalo bi da bude ambiciozno. Takođe bi trebalo da motiviše vaš tim i vaše klijente. Svakako sarađujte sa najboljim agencijama kao što je perfectstep.
Kako da razvijete svoju poslovnu viziju?
Izjava o viziji objašnjava šta bi Vaš posao postigao da nema prepreka. Najpre morate naučiti koji su top trendovi u internet trgovini. To je opis – za vaše investitore, akcionare, partnere, kupce i zaposlene – gde biste mogli da budete pet, deset ili čak dvadeset godina, i uticaj koji biste želeli da vaše malo preduzeće ima na svet. Ispravan jezik i razumevanje razlike između vizije i misije je važno, čak i ako mnoge kompanije danas kombinuju to dvoje. Sjajna izjava o viziji treba da se dopadne investitorima i da podstakne njihovo interesovanje za vaše dugoročne planove.
Zašto vam je potrebna izjava o viziji?
Mora da je postojao razlog za pokretanje Vašeg posla. Mora da ste imali interesovanje, veštinu ili razlog da počnete da trgujete. Ako to definišete, onda ćete lakše zaposlene usmeriti ka kupcima. I možda ćete osećati da možete da vodite mali biznis, iz dana u dan, a da vam na putu ne smeta „marketinški deo” izjave o viziji. Ali jasna izjava može vam pomoći da izgradite taj posao na dva načina. Dobra izjava o viziji pomaže vam da artikulišete pokretačku snagu vašeg poslovanja.
Odlična izjava o viziji motiviše i inspiriše vašu radnu snagu
Umesto da, na primer, kažete: „Želim da napravim najkvalitetnije, najpopularnije, lepo dizajnirane stolove za sastanke u Srbiji“, rekli biste: „Želim da izgradim kompaniju koja pomaže ljudima da se udruže kao poslovni partneri. ” To je osećaj čvrstog pravca. Konkretno je čak i ako je divlje ambiciozno, i pomaže svima da shvate kuda idete, tako da vam mogu pomoći da stignete tamo. Posebno za investitore, jasna izjava o viziji je znak ličnog etosa i motivacije za poslovanje. Od velike pomoći će biti i da naučite tajne uspešnog e-mail marketinga.
Koja je razlika između vizije i misije?
Mnogi ljudi brkaju ova dva pojma. Izjava o viziji je fokusirana na budućnost. Njegova svrha je da definiše savršenu budućnost naglašavajući vrednosti i nade poslovanja – ono što želite da postignete. Radi se o inspirisanju i usmeravanju ljudske energije, posebno interno, zbog čega su mnoge izjave o viziji čisto interni dokumenti.
Zadržite se na ovome sada
Izjava o misiji je zasnovana na onome što se sada dešava. To je način da definišete zašto vaše preduzeće postoji i šta radi danas, posebno za kupce i investitore. Izjava o misiji ispituje i odgovara na jednostavno pitanje: „Zašto ovaj posao postoji?“ – na način koji razlikuje vaše poslovanje od svih ostalih. Vizija takođe nije strategija. Vizija je gde i šta za vaš posao na duži rok.
Napravite strategiju
Strategija je sveobuhvatni plan kampanje koji može uključivati složeno donošenje odluka za upravljanje taktičkim izvršenjem (taktike su detaljne radnje koje ćete preduzeti da biste ostvarili cilj kampanje). Kao pismena vežba – vežba otkrivanja, razmišljanje sa svojim timom. Otkrijte fraze i osećanja koja su specifična za vaše poslovanje. Oni će vam pomoći da definišete svoju ambiciju i kreirate smislenu, inspirativnu izjavu o viziji vašeg malog preduzeća.
Opišite budućnost koju želite da vidite
Sanjajte velike snove. Zamislite svet, za 20 ili 50 godina od sada, koji je na neki način sveukupno bolji. Sada razmislite o načinima na koje je vaše poslovanje moglo doprineti toj promeni. Kako vam izgleda taj svet? Kako ljudi žive drugačije? Šta bi vaše preduzeće proizvodilo ili isporučivalo kao uslugu i kako se to razlikuje od onoga što radite danas?
Kako koristiti izjavu o viziji za najbolji efekat
Ključ je kratkoća. Ako vam treba više od dve rečenice, onda niste dovoljno dobro razjasnili svoje ciljeve. Učinite svoju viziju snažnom i nezaboravnom.
- Vaša vizija treba da bude nedvosmislena. Ne koristite reči koje neće izazvati emotivnu reakciju: želite da inspirišete i motivišete ljude.
- Vaša izjava o viziji treba da se odnosi posebno na Vaše poslovanje. Trebalo bi da odražava srž Vašeg poslovanja – na šta ste fokusirani za budućnost.
- Izjava o viziji je bezvredna dok je ne saopštite svojim timovima, tražeći od njih povratnu informaciju o njoj (i procenjujući povratne informacije). Tako ćete najbolje naučiti kako da razvijete svoju poslovnu viziju.
Opišite ZAŠTO ste u poslu
Nije lako naučiti kako da razvijete svoju poslovnu viziju. Ipak, počnite sa glavnim pitanjem – zašto postoji Vaš posao? Kako radite stvari bolje od svojih konkurenata? Čime se – fizički – bavite kao kompanija?
Opišite kako izgleda uspeh vašeg poslovanja
Ovo ne znači nužno razmišljanje o svom profitu i gubitku. To znači da razmišljate o tome kako biste se mogli proširiti, razviti nove proizvode, postati „broj jedan“ na svom tržištu ili dobiti najveći broj priznanja u sektoru. Zapišite tačno šta Vas izdvaja od konkurencije: vaš uspeh kao vlasnika malog preduzeća zavisi od Vas i Vašeg doprinosa poslovanju kompanije.
Opišite svoje mesto po redosledu stvari
Ako Vas zanima kako da razvijete svoju poslovnu viziju, prvo se pitajte šta rade Vaši konkurenti? Postoji li analogija koja ističe napredak koji biste mogli da postignete? Kao vlasniku malog preduzeća, možda će vam biti lakše da opišete svoju svrhu u ličnim terminima, za razliku od uloge vašeg preduzeća u komercijalnom okruženju. Ali oba su validna, ako možete da artikulišete gde ste danas i gde biste želeli da budete sutra.
Opišite merljiv cilj
Ne mora da bude lako dostižan cilj, ali bi na neki način trebalo da bude merljiv. Zapamtite, ovo nije strateški cilj, to je deo kolaterala koji bi vam mogao pomoći da artikulišete svoju dalekosežnu ambiciju. Postizanje cilja tokom godina, na primer, uticaj na određenu ciljnu publiku, ili možda omogućavanje postignuća širom geografske oblasti.
Sada kreirajte svoju izjavu o viziji
Iskoristite rezultate sesije otkrivanja da kristalizujete svoje dugoročne ciljeve: viziju vašeg poslovanja. Ne brinite ako za početak zvuči „preveliko“. I ne brinite o uključivanju liste specifičnih ciljeva. Ovo bi trebalo da bude inspirativno. Konkretne reči koje odaberete su važne jer stvaraju značenje i emocije.
Ne komplikujte jezik
Koristite jasan, koncizan jezik bez žargona – ali svojim rečenicama ili frazama usadite strast i opisne reči. Radite na varijacijama vizije sve dok one ne odražavaju specifičnu prirodu Vašeg malog preduzeća i tima. Najteži deo je odabrati formulaciju koja definiše vaše vrednosti, a da ne zvuči previše nejasno. Ovo su samo prvi koraci kako da razvijete svoju poslovnu viziju.