Promocije u apotekama odavno nisu novost. Sve je više apoteka i drogerija koje organizuju sa vremena na vreme promocije preparata, lekova pa i kozmetike. Pitanje je koliko osobe koje učestvuju u promocijama treba da budu edukovane za taj posao. U profesionalnim agencijama kao što je Perfect Step, zaposlene su promoterke koje poznaju ovaj posao. Iako se smatra da je učestvovanje u tim promocijama samo formalnost, ipak je potrebno znati šta se od promoterke očekuje i kako da promoviše određeni proizvod.
Za koje promocije u apotekama je potrebno imati znanje
Iako je učestvovanje promoterki u promocijama obično znači predstavljanje robe, neophodno je imati i određenu komunikaciju sa klijentima. Za sva teža medicinska pitanja svakako su tu radnici apoteke i osobe zadužene za to, ali promoterke moraju takođe imati neku odgovornost. Znanje je neophodno kako bi se razumela publika i potreba za proizvodom koji se promoviše.
- Mnogi posetioci promocija tu dolaze jer žele da saznaju nešto više o proizvodima koji ih posebno interesuju – i imaju mnogo pitanja ali i dilema pa im je potrebna podrška i pomoć;
- Nekada je važno obratiti pažnju na ponašanje klijenta i pitanja koja on ima – to može znatno popraviti njegovo mišljenje o određenom leku ili proizvodu;
- Koliko god dobro isplanirali promociju mogu se pojaviti određeni problemi – nekada radnik koji je zadužen za kontakt sa klijentom nije slobodan, pa promoterka mora sarađivati sa njim;
- Klijent je uvek u pravu, a ako on ima makar jedno pitanje ili dilemu promoterka koja je na prvom mestu i prvi kontakt mora odgovoriti na njih na pravi način;
- Dobra saradnja sa klijentima svakako povećava poverenje koje je najvažnije kada su promocije u pitanju, posebno kada su promocije u vreme pandemije.
Razumevanje publike
Suština prodaje je razumevanje publike i njenih problema. Ukoliko su oni klijenti apoteke, onda je očekivano da imaju i određene zdravstvene probleme. Ipak, na mnoge od njih i promoter može odgovoriti ukoliko poznaje problem. To stvara jednu posebnu vezu između promotera i publike i pojačava interesovanje Svakako je dobro i da naučite 5 marketinških trikova za bolju prodaju.
Poverenje
Od velike je važnosti imati poverenje u brend i prodajno mesto. To se postiže na više načina, ali jedan od najvažnijih je da se kupcu pokaže da nam je stalo do njega i njegovog problema. Postavljanje promoterki koje razumeju njegov problem jedan je od načina da se približimo klijentu.
Prirodan pristup
Ponekad je klijentu važno da se susretne sa osobom koja ga razume i to poput prijatelja ili bliskog rođaka. To je teško postići ako ne pokažemo makar malo interesovanja za ono što ga muči. Najbolji način i ujedno i najjednostavniji je da oni koji su sa klijentom u najbližem susretu razumeju problem koji ima. Veoma je važno pružiti klijentu osećaj da nam je na prvom mestu.
Transparentnost i razumljivost
Za mnoge klijente promocija izgleda samo kao reklama i način da se proda što više robe. Međutim, ako dobro organizujemo promociju i pružimo klijentu informaciju, on će osećati da je sve što je pripremljeno zapravo napravljeno za njega a da u isto vreme to nije samo u svrhe reklamiranja. Sa druge strane, klijent se ne sme osećati kao da se od njega nešto krije, već mu treba prići kao profesionalac i uz poštovanje.
Kada znanje nije potrebno za promocije u apotekama
Ponekad, ipak, medicinsko znanje nije neophodno za promocije u apotekama. Iako su promoterke najbliže klijentima i kao takve bi trebalo da daju precizne odgovore na sva pitanja, ponekad to nije dovoljno. Nekada je neophodno osloniti se na zaposlene u apotekama i one koji imaju neophodno znanje iz te oblasti.
Potreban je logo i marketing
Svaka promocija zapravo počinje na isti način a to je pripremom materijala koji je neophodan za reklamiranje. Najpre se mora napraviti dobar logo a onda i marketinška kampanja koja će približiti proizvod ili apoteku klijentima. U tom slučaju nam ne znači ništa što imamo promoterku iz struke ako sam marketing nije urađen kako treba. Mnogo je važnije da ljudi sa kojima radimo imaju dovoljno znanja iz marketinga i reklamiranja.
Socijalne mreže
U današnje vreme je nemoguće organizovati reklamiranje bez socijalnih mreža. Pre svega je važno da razumemo kako one funkcionišu i kako naši klijenti razmišljaju. Onda se napravi pravo anketiranje i istraživanje tržišta. Tek nakon toga prave se sadržaji za društvene mreže i postavljaju slike. Marketinški stručnjaci nakon toga procenjuju uspešnost svoje kampanje i po potrebi menjaju. To rade stručnjaci, pa je njihova stručnost u oblasti medicine i farmacije nepotrebna.
Materijali i prezentacije
Ma kako edukovane i stručne promoterke bile iz ove oblasti, nećemo ništa postići ako ne napravimo dobru reklamu za proizvod. Kada se pripremamo za promociju moramo napraviti dobru prezentaciju i pripremiti promoterke na najbolji način. Njihova stručnost može biti dobar dodatak, ali nije neophodna za ovu vrstu posla. To ne znači samo da napravimo spisak indikacija za lek već je mnogo važnije da imamo znanje iz marketinga koje će nam pomoći da pripremimo dobru reklamu.
Promocije u apotekama mnogo su ozbiljnije nego što izgleda
Za posmatrače sa strane promocije u apotekama samo su još jedna vrsta prodaje. Međutim, one su mnogo važnije kako za prodaju leka, tako i za brojne druge aktivnosti. Klijenti kojima zdravlje zavisi od proizvoda koji apoteka nudi zapravo su veoma zainteresovani za promociju i imaju mnogo pitanja. Zato je važno ovom pitanju pristupiti na pravi način, tako da svako ko dođe na promociju dobije odgovore na pitanja koja ga interesuju.
Studenti
Kada se organizuju promocije koje su povezane sa nekom specifičnom oblasti onda se najčešće angažuju studenti. Ne samo da su stručni u ovoj oblasti, već su i mladi i željni novih iskustava i znanja. Sve to im daje fleksibilnost i u isto vreme i veliku sposobnost adaptacije na razne uslove i pravila. Zato nije loše da razmislite o studentima kada pripremate promociju iz neke struke. Pogotovo kada je u pitanju farmaceutska tehnologija koja je veoma specifična.
Opisi proizvoda
Bez obzira koliko dobro pripremite promocije u apotekama, nekada nedostaje ono najvažnije, a to je opis proizvoda. Kada je u pitanju zdravlje, to može biti i presudno za razumevanje čitavog koncepta leka koji se nudi. Zato je neophodno osloniti se samo na stručne ljude koji imaju mnogo znanja na koja se možete osloniti. Jedino tako možete pružiti klijentu i poverenje i svoje iskustvo.